23.07.2010 12:48

Psychlogie mučení a psychické následky spojené s mučením

Cíle mobbingu,šikany,obtěžování jsou vystaveny psychickému teroru opakovaně, často po mnoho let. Následující článek se zabývá psychologií mučení a je to devastující dopad na životy cíle a jejich rodin. Mučivé účinky psychického týrání jsou stejně brutální, když jsou spáchány na pracovišti jako kdekoli jinde. Mučení je mučení bez ohledu na to, kde se vyskytuje. Three Part Series on Mobbing Overview Profiles Effects Mandate

Tento článek je licencován pod GNU Free Documentation License.
Využívá materiál z článku Wikipedie "Pschology mučení".

 

Psychologie mučení

Torture je úmyslné způsobení těžké tělesné nebo duševní trýzeň jako výraz týrání, prostředek zastrašování, odrazující, pomstu nebo trest, nebo jako nástroj pro získávání informací nebo doznání. Společné představy o mučení je, že mučení způsobuje bolest (nebo hrozby bolesti) na těle, ale může také způsobit dalekosáhlé následky, a souvisejících poškození psychiky. Tento článek zkoumá psychologické účinky spojené s mučením, a jak psychické utrpení spojené s fyziologickými bolesti ovlivňuje mučení téma a slouží (vědomé) mučitel zájmy.

  • Definice
  • Psychologický stres
  • Mučení proces
  • Okamžité psychologické aspekty mučení
  •     Psychologické účinky bolesti
  •     Rozšíření mučení na rodinu a přátele
  •     Zvrácenost intimity
  •     Nucená absorpce mučitel pohledu
  • Post-mučení psychické následky mučení
  •     Intrapersonální účinky
  •     Sociální dopady
  • Mučení proces mučitel
  •     Motivace k mučení
  •     Účinky mučení na mučitel
  • Překonávání psychologické účinky mučen
  • Odkazy

Definice

Mučení je běžné v situacích, kdy rozdíly v mezilidských moci a kontroly dojít. Jedná se o dobře známé téma v náboženské, politické a vojenské historie. To je méně dobře známý v sociálních kontextech, jako jsou domácí zneužívání, zneužívání dětí, incest, znásilnění, šikana a starší zneužívání.

Mučení na děti, a to zejména, může vyvolat zvláště hrozné trauma, protože kromě utrpení studoval níže, děti absorbují mučení s malou schopností k omezení jejích vlivů, ztrácejí příležitosti dětství rozvoj navždy a často zakódovat mučitel je narušení místo. Tento článek se zaměřuje na psychologické důsledky mučení u dospělých. Není určena k dokumentu jedinečné psychologické účinky mučení u dětí.

Mučení může být fyzické nebo psychické. Fyzické mučení je dobře známo, je někdy brutální, a může být buď zcela zřejmá, nebo velmi těžké zjistit, v závislosti na použitých metod. Psychologické mučení je méně známý, a inklinuje být jemnější a mnohem snazší utajit. Mučitelé způsobili často oba druhy mučení v kombinaci krmných s tím spojené účinky.

Je důležité rozlišovat fyzické mučení z psychického mučení, i když v praxi jsou tyto rozdíly často stávají rozmazané. Fyzického mučení je způsobit bolesti na těle. V kontrastu, psychické mučení je zaměřena na psychiku se počítá porušování psychologické potřeby, spolu s hlubokou škodu na psychické struktury a rozbití přesvědčení opírají normální zdravý rozum. Psychologické mučení také záměrné použití extrémních stresových faktorů a situací, jako jsou falešné exekuce, shunning, porušování vžitý sociální nebo sexuální normy a tabu či rozšířené samovazby. Vzhledem k tomu, psychické týrání není zapotřebí fyzické násilí, aby byla účinná, je možné vyvolávat vážné psychické bolesti, utrpení a trauma bez externě viditelné účinky.

Mučení indukuje související psychologické dopady na ty, kteří způsobují to taky. Abychom pochopili plný psychologických účinků mučení je důležité, aby jeho dopad na mučitel být studovány také. Proto tento článek pojednává o psychologické účinky mučení na ty, kteří jsou mučeni a na ty, kteří mučení taky.

Psychologický stres

Psychologická bolest je bolest způsobena psychický stres a psychické trauma, na rozdíl od škody způsobené fyziologické zranění a další fyzické syndromy. Mučení vyvolává psychické bolesti prostřednictvím různých činů, které se často týkají i fyziologické a psychologické mučení mučení k dosažení cíle mučitelé (y).

Příklady psychický stres patří: ochromující strach ze smrti nebo bolesti, nejistota, nenaplněných očekávání, strach o (a) ostatní a touha po (a) ostatní. Ale mučení také vytváří další extrémní dynamikou, a mohou narušit obvyklé kognitivní procesy, do takové míry, že subjekt není schopen udržet obvyklý smysl pro osobní hranice, přátele a nepřátele, lásky a nenávisti, a dalších významných lidí psychické dynamiky.

Někteří známý pokusů na zvířatech provedeny v 20. století ukazují, že kromě těchto, s výhradou vlastních silných a slabých stránek může být rozšířen o psychologický stres do té míry, že vstoupí do "šedé" myšlenkový svět velkých sugestibilita, kdy určité kritické fakult v mozku vypnutí za přetížení. To je činí méně schopni posoudit to, co oni věří a vyvrátit, provádět logický argument, nebo odmítnout názory dotazovačů, a může způsobit jim v některých případech dokonce na stranu s mučitel ve zmatku. Tyto metody mučení byly řešeny, do hloubky, ve fiktivním románu Devatenáct Osmdesát-Čtyři od George Orwella, stejně jako v roce 1995 filmu Vražda v první napsal Dan Gordon.

Mučení proces

Ačkoli mučení vyvolává i fyziologické a psychologické účinky, psychologický dopad je často větší a má tendenci zůstat s předmětem dlouho po skutečném činnost přerušena.

Proces mučení je navržen tak, aby napadnout a zničit přesvědčení subjektů v jejich nezávislosti jako lidská bytost, zničit předpoklady soukromí, intimity a nedotknutelnosti převzaté předměty, a zničit jejich nevyslovenou věřit, že tyto věci (nebo dokonce společnosti jako celku) se stará, nebo může zachránit. Kromě pouze napadající mentální předměty ', fyzická nezávislost na one-to-one "úrovni, může být takové jednání být více škodlivé prostřednictvím veřejné ponížení, neustálé opakování, odosobnění, a sadistické radosti, a na příležitosti, jejich opaky, falešné veřejné chvály , zákeřné podbízet, falešné personalizaci, a masochistické manipulace.

CIA, ve své "lidské využívání zdrojů příručka pro výcvik - 1983" (dotisk v dubnu 1997 vydání časopisu Harper je), shrnul teorii nátlaku takto:

"Cílem všech donucovacích technik je vyvolat psychické regrese v předmětu tím lepší vnější síla, aby se podílel na jeho vůli se bránit. Regrese je v podstatě ztráta autonomie, návrat k dřívější behaviorální úrovni. Jako předmět propadat, jeho naučil osobnostních rysů odpadnou v obráceném chronologickém pořadí. Začne ztrácet schopnost vykonávat nejvyšší tvůrčí činnosti, k řešení složité situace, nebo se vypořádat s stresující interpersonální vztahy nebo opakované frustrace. "

Z psychologického mučení často vytváří stav, kdy mysl pracuje proti zájmům jednotlivce, vzhledem k podnětu takové emoce jako hanbu, bezcennosti, závislost a pocit jedinečnosti chybí. Liška mučitelé často vyvolat podbízela hrdost, pěkný způsobilosti, falešné zvýhodňování, a grandiózní zvláštnost dále blázen téma. Tyto a další odpovědi mohou vést k zmutoval, roztříštěné, nebo zdiskreditované osobnosti a světového názoru strukturu. Dokonce předmětem běžné tělesné potřeby a funkce (např. spánek, výživa, vylučování, atd.), může být změněna tak, až se považují za osoby samostatně výdělečně-ponižující, animální a odlidšťující.

Mučení může připravit předmět z nejzákladnějších způsobů týkající se reality, a tak může být ekvivalent kognitivní smrti. Osoby sebevědomí může být v troskách. Mučeni často nemají nic znát držet na: rodina, domov, osobní věci, milované, jazyk, jméno. Mohou přijít o své duševní odolnost a pocit svobody. Mohou cítí odcizeni-schopen komunikovat, se týkají, připojit, nebo se vcítit do druhých.

Okamžité psychologické aspekty mučení

Jako normální vývoj lidské bytosti, lidé internalizaci některé pojmy potřebné pro podporu jejich schopnost čelit životu. Například, oni pochopili, že tam jsou lidé a orgány, které budou podporovat je, že psychicky osamostatní a jednotlivce z jejich vrstevníci (individuace), věří, že mají platnost účel a "místo" pouze z toho důvodu, že jsou lidské bytí a že nejsou jen "objekt", oni mají mnoho život-zkušenosti, které jim hrdost a sebevědomí, a tak dále. Jedná se o velmi hluboké platformu pro růst, pokud je odstraněn nebo poškozen, osoby celou schopnost vědět, co a kdo jsou ve vztahu ke světu může být zničené.

Mučení střepiny tyto činnosti podle lest a ryzí síla, která využívá i psychologických design a dopadu masivní nevyhnutelné udržet fyzickou bolest. Přitom se otřásá v hloubi duše narcistní fantazie o jedinečnosti, všemohoucnost, nezranitelnost, a nepropustnost, které pomáhají udržovat osobnost. Hledám náhradníka znamená pochopit změnil svět, mučení osob rostou do fantasy sloučení s idealizovaný a všemocný (ačkoli ne benigní) ostatní-uvalující agónie. Dvojitý proces individuace a separace, která udržení nezávislého dospělosti jsou obráceny.

Beatrice PATSALIDES popisuje tento transmogrification tedy v "Etika nevyslovitelné: Mučení v psychoanalytické léčbě":

"Pokud rozdíl mezi 'já' a 'já' prohlubuje, disociace a odcizení zvýšit. Předmět, že při mučení, byl nucen do pozice čistého objekt ztratil svůj smysl pro interiority, intimity a soukromí. Čas je zkušený nyní, v současné době pouze a perspektiva-ta, která umožňuje smysl relativity-je uzavřeno. myšlenky a sny útok mysl a tělo napadnou jako by ochranná kůži, které obvykle obsahuje naše myšlenky, nám dává prostor dýchat mezi myšlení a bytí věci přemýšlel, a odděluje mezi interiérem a exteriérem, minulosti i současnosti, já a ty, byl ztracen. "

Psychologické účinky bolesti

Spitz uvádí:

"Bolest je také nedělitelný v tom, že je odolná vůči jazyku ... Všechna naše vnitřní stavy vědomí: emoční, vnímání, kognitivní a somatické lze označit za objekt ve vnějším světě ... To potvrzuje naši schopnost pohybovat se po hranice našeho těla do vnějších, dělitelný světě. Jedná se o prostor, ve kterém jsme se vzájemně ovlivňují a komunikovat s naše životní prostředí. Ale když jsme prozkoumat vnitřek stav fyzické bolesti jsme zjistili, že neexistuje žádný objekt "tam venku"-no externí , referenční obsah. Pain nemá, nebo, cokoli. bolest je. A to nás vtahuje od místa interakce, dělitelný svět, dovnitř. Je nás vtahuje do hranice našeho těla. "

Rozšíření mučení na rodinu a přátele

Společný faktor psychického mučení, někdy jediným faktorem, je rozšířit aktivity na rodinu, přátele, a dalších osob, kterým předmět má hluboké znepokojení ("sociální orgán"). To dále naruší jednotlivce známé očekávání jejich prostředí, jejich kontrolu nad jejich situaci, a sílu (a schopnost pomáhat a být pomohlo), jejich nejbližší vztahy a celoživotní podpůrné sítě. Shunning, forma sociální / sexuální mučení používané některými skupinami proti bývalým členům, je jedním z příkladů systémové rozšíření psychologického mučení pro manžele, rodiny a přátel.

Zvrácenost intimity

Mučení je konečným aktem o zvrácené intimity. Mučitel napadne téma těla, prostupuje jeho psychiku, a má jeho mysl. Zbaven kontaktu s ostatními a postrádají lidské interakce, kořist dluhopisy s dravcem. "Traumatická lepení", podobného stockholmském syndromu, je o naději a hledání smyslu v brutální a lhostejný a hrůzné vesmír mučení buňky.

Násilník nebo uživatel stane černá díra v centru galaxie oběti surrealistické, sání v sufferer univerzální potřeba pro útěchu. Předmět se snaží "kontroly" jeho nebo její trýznitel tím, že se jedno s ním, nebo ji (introjecting) a přitažlivý marně monstra pravděpodobně spící lidskosti a empatie.

Toto propojení je obzvláště silný, když mučitel a mučili formulář dyad a "spolupracovat", v rituálech a mučení (například, je-li oběť nucen do výběru mučení nářadí a druhy trápení, aby se způsobil, nebo byli nuceni si vybrat mezi dvou zel pojmenovaný mučitel).

Psycholog Shirley Spitze nabízí tento mocný přehled rozporná povaha mučení v titulovaný seminář "Psychologie mučení" (1989):

"Mučení je oplzlost v tom, že spojuje to, co je nejvíce soukromé s tím, co je nejvíce veřejnosti. Mučení předpokládá, že všechny izolace a extrémní samoty soukromí se žádná z obvyklých bezpečnostních obsažené v nich ... mučení zahrnuje zároveň všechny samostatné expozice z naprosto veřejnosti žádný z jejích možností pro kamarádství nebo sdílené zkušenosti. (přítomnost všech ostatních výkonných s kým se spojit, aniž bezpečnosti ostatních je benigní záměry.) "

Další oplzlost mučení je inverze to dělá intimních lidských vztahů. Výslechu je forma sociální střetnutí, v nichž běžná pravidla komunikace, vztahování, intimity jsou manipulovány. Závislí na druhých, jsou vyvolané vyšetřovatel, ale ne tak, že mohou být splněny v blízké vztahy, ale k oslabení a mást. Nezávislost, která je nabízena výměnou za "zradu", je lež. Ticho je úmyslně nesprávně vyložil buď jako potvrzení informací, nebo jako viny pro 'spoluvinu.'

Nucená absorpce mučitel pohledu

Mučení kombinuje kompletní ponižující expozice s naprostou izolaci zničující. Finálních výrobků a výsledek mučení jsou zjizvené a často rozbité předmět a prázdné zobrazení beletrie moci a kontroly. Jedná se o změnu plánu podléhá podlehnout alternativní exegeze na světě, nabízené ze strany násilníka či uživatele. Je to akt hluboké, nesmazatelné, traumatické indoktrinace. Zneužívány nebo používány také polyká celá a sleduje mučitel je negativní pohled na něj a často, jako výsledek, se stává sebevražedné, self-destruktivní, nebo self-porážet.

Posedlý nekonečné zoufalý úvahy, dementní bolestí a kontinuum nespavosti nebo sleepfulness, nemůže stát v pozadí a vidět minulost, přítomnost a budoucnost v neutrálním pohledu předmět propadat, zbavuje všech ale nejvíce primitivní obranné mechanismy: rozdělení, narcismus, disociace, projektivní identifikace, introjection a kognitivní disonance. Předmětem konstruuje alternativní svět, často trpí depersonalizace a derealizace, halucinace, myšlenky na reference, iluze, a psychotické epizody.

Někdy toto téma přijde na touží po bolesti-hodně jak self-mutilators do-protože je to důkaz a připomenutí jeho existence individualizovány jinak rozmazané do neustálého mučení. Bolest štíty poškozený před rozpadem a kapitulaci. Zachovává pravdivost jeho nemyslitelné a nepopsatelnou zkušeností.

Tento dvojí proces subjektu odcizení a závislosti na úzkosti doplňuje pachatele pohled na jeho kořist jako "nelidské" nebo "subHuman". Mučitel předpokládá pozici jediného orgánu, exkluzivní pramene významu a výkladu, zdroj zlé i dobré.

Tak, mučení zdá navždy. Zvuky, hlasy, vůně, pocity dopady na dlouho poté, co tato epizoda skončila-jak v noční můry a bdění momenty. Předmět je schopnost důvěřovat jiným lidem-tedy předpokládat, že jejich motivy jsou přinejmenším racionální, ne-li nutně benigní-byl nevratně narušena. Sociální instituce jsou vnímány jako nejistě chystá na pokraji zlověstné, kafkovský mutace. Nic není buď bezpečné, nebo už důvěryhodné.

                                          

Post-mučení psychické následky mučení

Mučení předměty často trpí post-traumatické stresové poruchy (PTSD). Jejich silné pocity nenávisti, vzteku, teror, viny, studu a smutku jsou také typické předměty mobbingu, dětství zneužívání, domácí násilí, domácí vice, znásilňování a incestu, ve všech souvislostech, které obsahují chronický mučení příliš. Mají pocit úzkosti, protože pachatel chování je zdánlivě nahodilé a nepředvídatelné-nebo mechanickou cestou a nelidsky pravidelně.

Cítí se provinile a nemilosti, protože k obnovení zdání, aby se jejich rozbité svět a špetky nadvládu nad jejich chaotický život, je třeba přetransformovat svůj obraz do příčinou jejich vlastní degradace a spolupachatelů jejich trýznitelů.

Nevyhnutelně v důsledku mučení, její subjekty cítí bezmocní a bezmocní. Tato ztráta kontroly nad něčí život a tělo se projevuje fyzicky v impotence, pozornost deficit, a nespavost. Toto je často umocněn tím, že nevěřícně mnoho mučení předmětů setkávají, zejména pokud jsou schopni produkovat jizvy, nebo jiné "objektivní" důkaz o jejich utrpení. Jazyk nemůže komunikovat například intenzivně osobní zkušenosti jako bolest.

Intrapersonální účinky

Předměty obvykle oscilují mezi emoční znecitlivění a vysoce citlivé vzrušení: nespavost, podrážděnost, neklid a pozornost deficity. Vzpomínky na traumatické události vetřít v podobě snů, noční děsy, vzpomínky a nepříjemné asociace.

Dlouhodobý zvládání mechanismy zahrnují vývoj nutkavé rituály odrazit obsedantní myšlenky. Ostatní psychologické důsledky zahrnují poškození kognitivních funkcí, snížená schopnost se učit, poruchami paměti, sexuální dysfunkce, sociální stažení, neschopnost udržet dlouhodobý vztah, nebo dokonce pouhé intimita, fóbie, myšlenky na odkaz a pověry, přeludy, halucinace, psychotické microepisodes, a emocionální plochost.

Deprese a úzkosti, jsou velmi časté. Jedná se o formách a projevech self-řídil agrese. Sufferer zuří na vlastní utrpení a následné vícenásobné dysfunkce. Mají pocit, zahanben svým novým zdravotním postižením a odpovědné, nebo dokonce provinile, nějak, pro jejich obtížnou situaci a mít neblahé následky nese své nejbližší a nejdražší. Jejich smysl self-stojí za to a self-úcta je mrzák.

Sociální dopady

Mučitelé a kolemjdoucí cítí odpor mučeni, protože mučeni, aby pachatele a kolemjdoucí, kteří se dohodnou mučení cítit provinile a styděl za to, mučeni a / nebo za to, že neudělal nic, aby se zabránilo zvěrstva. Trpících ohrozit jejich pocit bezpečí a jejich hodně-potřeboval víra v předvídatelnost, spravedlnosti a právního státu. Nemocných, z jejich strany, nevěřím, že je možné efektivně komunikovat na "outsidery", co mají za sebou. Autor K. Zetnik se na záznam volání Osvětimi mučírny "jiné galaxie", během jeho svědectví u soudu Eichmann v Jeruzalémě v roce 1961.

Kenneth papeže, v "mučení", kapitolu napsal pro "Encyclopedia of žen a rovnost: Sex podobnosti a rozdíly a vlivu společnosti na pohlaví," cituje Harvard psychiatr Judita Herman:

"Je to velmi lákavé vzít straně pachatele. Všechny pachatel žádá je, že nezúčastněná osoba dělat nic. On apeluje na univerzální touha vidět, slyšet a mluvit nic zlého. Obětí, naopak, žádá nezúčastněný divák se podílet na bolest. oběti požaduje opatření, zapojení, a vzpomínal. "

Ale častěji, i nadále se snaží potlačit strach vzpomínky vyústit v psychosomatické onemocnění (konverze). Předmět chce zapomenout na mučení, aby se zabránilo re-zažívá často život ohrožující zneužití a chránit jejich životní prostředí člověka z hrůz. Ve spojení s subjektu všudypřítomná nedůvěra, je to často vykládáno jako bdělost, nebo dokonce paranoia. Zdá se, že předmět nemůže vyhrát. Mučení se zdá navždy.

                                 

Mučení proces mučitel

Motivace k mučení

To bylo dlouho si myslel, že "dobré" lidi by se mučení a jen "špatný", ty by za normálních okolností. Výzkum v průběhu posledních 50 let naznačuje, zneklidňující alternativní pohled, že za správných podmínek as odpovídající podporu a nastavení, většina lidí může být povzbuzováni k aktivní mučení ostatní. Etapy mučení mentality patří:

  • Ochotny nebo periferní účast
  • Oficiální podpora: Jako vězení Stanford experiment a Milgram experiment show, bude mnoho lidí sledovat směr orgánu obrázku (například nadřízeného) v úředním prostředí (zejména pokud je prezentována jako povinné), a to iv případě, že mají osobní nejistotu. Hlavní motivací pro to se zdá být strach ze ztráty postavení nebo respekt a touhu být viděn jako "dobrý občan" nebo "dobré podřízené".
  • Peer povzbuzení: přijímat mučení podle potřeby, přijatelný nebo zasloužil, nebo dostát z přání, odmítnout názory peer skupiny. To může potenciálně vést k mučení gangy roamingu v ulicích hledají dominantní mučení stav.
  • Dehumanizace: vidět oběti jako předměty kuriozity a experimentování, kde bolest se stane jen další test, aby viděli, jak to ovlivní oběť.
  • Disinhibice: socio-kulturní a situační tlaky mohou způsobit mučitelé podstoupit oslabení morálních zábran a jako výsledek aktu v cestách, které obvykle není countenanced zákon, vlastní a svědomí.
  • Organizačně, stejně jako mnoho dalších postupů, jednou mučení stane vznikl jako součást vnitřních norem přijatelné za určitých okolností, jeho použití často se stává institucionalizované a self-udržovat v průběhu času, jako to, co bylo jednou použité výjimečně pro vnímána nutnost najde více důvodů prohlašoval, že ospravedlnění širšímu používání .

Jeden z vůdců zřejmé z vězení Abu Ghraib mučení incident, Charles Graner Jr., ilustrovaný některé z těchto, když on byl ohlásen k říkali, "křesťan ve mně říká, že je to špatně, ale opravy důstojník ve mně říká, 'I love aby dospělý člověk vychcat sám. '"

Účinky mučení na mučitel

Francouzský spisovatel Alec Mellor psaní, v roce 1972, o francouzský generál Jacques Massu je použití mučení v Alžírsku cituje bývalý francouzský voják z povolání, nyní kněz, Pere Gilbert, SJ, tedy:

"Ale přiznejme na okamžik, že by bylo možné odůvodnit mučení pro 'vznešené motivy': oni (ti, kteří ospravedlňují mučení), myslel na jeden moment z jednotlivce, který to dělá, že je na muže, kterého, zda si přeje či nikoli, jedno se chystá proměnit v mučitel? Dostal jsem dost zmínek v Alžírsku a ve Francii vědět, do jaké zranění, možná nenapravitelné, mučení může vést lidského svědomí. Mnozí mladí lidé mají 'vzít do hry 'a mít tak prošel z oblasti duševního zdraví a stability v děsivé států rozkladu, z nichž některé budou pravděpodobně nikdy obnovit. "

Překonávání psychologické účinky mučen

Ačkoli mučení, ba zdá se navždy, to je možné transformovat tak strašné utrpení. Mučení předměty si vzít zpět svou identitu po i ta nejhroznější muka. Mučení předměty do re-člen jejich hrozné vzpomínky, do vydání jejich rozumné zuří a dělat obnovit jejich původní celistvost. Oběti je etapa, ne cíl.

Překonání mučení-indukované trauma vyžaduje nesmírnou obětavost, trpělivost a podporu. Vzhledem k tomu, malý taková podpora je k dispozici pro oběti mučení Dnes, většina nevidí jinou možnost, než zvolit (bezvědomí) oběti navždy. Jedním z důsledků je, že i přes maximální úsilí, většina obětí obětovat méně schopné lidi s jejich bezvědomí psychické týrání (a děs), posunutí, takže cyklus se opakuje.

Ne mučení předmět potřeba dopřát v oběti, a to navždy, bez naděje. Některé předměty se mučení překonat spojené psychické bolesti, utrpení a trauma z mučení. Nicméně, náklady na transformaci mučení jsou strašné a dlouhodobé ztráty, které mučení příčiny jsou nenahraditelné.

                                                                   

 

Odkazy

  • McCoy, Alfred, otázky mučení: CIA výslechu, od studené války k válce proti teroru (pevné desky)
  • Conroy, John, nevýslovné akty, obyčejní lidé: Dynamika mučení, Alfred A. Knopf, 2000.
  • Glasser, William, UPOZORNĚNÍ: psychiatrie může být nebezpečné pro vaše zdraví, (?), 2004.
  • Proso, Kate, The Politics of týrání: Esej o literatuře politických výkonu trestu odnětí svobody, WW Norton, 1994.
  • Peters, Edward, mučení, Basil Blackwell, 1985.
  • Levine Peter, a Frederick, Ann, aktivace Tiger: Léčení Trauma: Přirozená schopnost přeměnit Zdrcující zkušenosti, severní Atlantik, 1997.
  • Stover, Eric a Nightingale, Elena, Prolomit orgánů a mysl: mučení, zneužívání a Psychiatrické zdravotnické profese, WH Freeman, 1985.
  • CIA, KUBARK kontrarozvědky výslech, červenec 1963
  • CIA, lidská využívání zdrojů příručka pro výcvik - 1983

 

—————

Zpět


Kontakt

Stop psychickému obtěžování a gangstalkingu

Česká Republika